1. #1
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987

    بالانس موتور ( داخلی - خارجی ) - ( استاتيك - ديناميك )

    راي بالانس كردن يك محور( ميلنگ اونم بالانس ديناميك نه استاتيك.....) نكته اساسي همون توزيع جرم دوار
    هست يعني چه مقدار جرم در چه فاصله ايي از محور قرار گرفته.
    حالا كه قراره در مقدار جرم ميلنگ تغيير بديم دور راه داريم يكي اينه كه از روي لنگ هاي ميلنگ وزن رو كم يا زياد
    كنيم يا راه دوم اينكه با نصب وزنه هاي تعادل با فرم مخصوص( فلاويل يا وزنه بر روي جلو ميلنگ) جرم ميلنگ رو

    بالانس كنيم كه بعضي وقت هاي بالانس خارجي هست ( همون وزنه ها) و بعضي وقت بالانس داخلي) تغيير در
    وزنه لنگ هاي ميلنگ) و بعضي وقت ها تركيب هر دو روش

  2. # ADS
    بالانس موتور ( داخلی - خارجی ) - ( استاتيك - ديناميك )
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #2
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    بالانس استاتيكي ميل لنگ به اين صورته كه ميل لنگ رو روي دو رولر بسيار روان(داراي بلبرينگ بسيار روان و دقيق) قرار مي گيره
    ميل لنگي كه كاملا بالانس باشه حركت نمي كنه ولي اگه بالانس نباشه از يه طرف حركت مي كنه
    با وصل كردن وزنه به قسمت هاي مختلف كاري مي كنن كه ديگه اون ميل لنگ ثابت مي شه و وقتي تو يه حالت قرارش مي دن ديگه حركت نمي كنه و تو همون حالت مي مونه
    به ميزان اون وزنه ها از روي لنگ هاي ميل لنگ وزن كم مي كنن تا به بالانس وزني مي رسه

    توي ماشين هاي شهري و استاندارد
    ميل لنگ و فلايويل و پولي سر ميل لنگ به صورت مجزا بالانس مي شن
    در مصارف ريس و ماشين هاي hi performance اين اجزا با هم بالانس مي شن يعني هر 3 به هم وصلند
    وقتي دور موتور بالا مي ره اگه هر كدوم اينا دقيق بالانس نباشن تاثير محسوسي مي ذارن. منظور دور موتور هاي بالاي 7000 دور هست
    البته در محدوده بالاي 10000 دور فولاد هاي معمولي ديگه جواب نمي دن و بنابراين بايد از آلياژ هاي ديگه اي كه مقاومت مكانيكي بالاتري دارند استفاده بشه و نوع ساخت هم كاملا تغيير ميكنه

    در مورد سوال هاي بعدي
    به مجموعه اين عمليات اعم از اصلاح پورت ها .زاويه دادن به سيت ها و پشت سوپاپ ها بالانس ميل لنگ و اين قبيل كارها Blue Printing گفته مي شه
    توي پيستون هاي ريختگي استاندارد و معمولي همچنين شاتون ها اختلاف وزن در يك تلورانس مجاز محسوب مي شه كه اين تلورانس در اقسام فورج خيلي كمتر هست
    وقتي يه موتور بلو پرينت مي شه سعي مي شه كه اين تلورانس ها به حداقل برسه
    يعني پيستون ها همه در يك محدوده وزني باشن كه دقت اين محدوده به راندمان موتور بر مي گرده
    مثلا در يك موتور فرمول اين دقت در حد 0.0001 گرم هست. ولي تو ماشين معمولي مثلا يه پرايد استاندارد 4 تا پيستون شما ممكنه تا 10 گرم با همديگه اختلاف وزن داشته باشن
    مثلا وزن يكي 187.4 گرم باشه و ديگري 180.2 گرم و ببينيد كه علامت استاندارد هم روش هست
    خوب پرايد براي 6000 دور طراحي شده و موتور فرمول يك براي 20 تا 21 هزار دور

    به هر حال اگه شما تو يه ماشين استاندارد هم اين مجموعه اعمال رو انجام بدين راندمان رو بالا مي برين و مشاهده م يكنين كه در دور هاي بالا Vibration يا همون لرزش موتور كمتر مي شه
    يعني شما مجموعه شاتون٬ گژن پين٬ پيستون٬ رينگ هاي پيستون رو با هم هم وزن مي كنين يا به حد نزديك به هم مي رسونين. ميل لنگ و فلايويل و پولي سر ميل رو هم با دقت بيشتري بالانس مي كنين.
    اين مجموعه اعمال زمان و هزينه زيادي مي بره و مقداري به پرفورمنس كمك مي كنه. اين بستگي به فرد داره . گاهي يه افزايش حجم موتور هم ارزان تر در مي ياد و هم افزايش توان بيشتري نسبت به اين كار ها مي ده.

بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
اخبار روز - سینما برتر - تیترفا - روز 100 - هفت ستاره - سازندگی و توسعه - روز ۱۰۰

ورود

ورود